Inhoud van de sessies over het kwaliteitshandboek
sessie 1
·
inspraakprocedure voor bewoners (klachtenprocedure) *·
procedure voor het vanuit een klachtenanalyse komen tot correctieve en preventieve maatregelen·
collectieve inspraak van de gebruiker m.b.t. de algemene werking *sessie 2
·
sterkte-/zwakte analyse·
het maken van een kwaliteitsplanningsessie 3
·
procedure doktersbezoek·
procedure bezoekregister artsen·
procedure medicatiebedeling·
procedure verantwoordelijke op dienstsessie 4
·
procedure planning van verpleging en verzorging *sessie 5
·
procedure aandachtspersoon·
procedure opbouw verpleegdossier *·
procedure palliatieve zorg *sessie 6
·
procedure ziekenhuisopname·
procedure bijzondere registraties doorligwonden en infecties *·
procedure zorgstandaarden *
sessie 7
·
beschrijving van de hulp- en dienstverleningsessie 8
·
procedure voor het evalueren van de hulp- en dienstverlening door de gebruiker *sessie 9
·
organogram·
functiebeschrijvingen *·
procedure voor het bespreken van het functioneren van medewerkerssessie 10
·
inleidend gedeelte·
missie·
visie en waardensessie 11
·
overleg- en communicatiekanalen·
middelen: personeel, budget, kwaliteitsmethodieken·
vormingsbeleid en bijbehorende procedure *sessie 12
·
opnameprocedure *sessie 13
·
procedure voor doorverwijzing·
procedure voor vrijwillig ontslag, verplicht ontslag en overlijden·
procedure voor het verwerven en doorgeven van informatie m.b.t. de gebruikersessie 14
·
procedure voor bereiding en distributie van de voedingsessie 15
·
procedure voor planning en organisatie van de schoonmaaksessie 16
·
toegepaste statistiek 1sessie 17
·
toegepaste statistiek 2sessie 18
·
procedure voor facturatie t.a.v. de gebruikersessie 19
·
procedure animatiekalender·
procedure bezoekregeling·
procedure religie en pastoraal *sessie 20
·
procedure voor het beheren van de documenten van het kwaliteitshandboek·
procedure voor het plannen, uitvoeren en bijsturen van de inhoud van het kwaliteitshandboek
* = procedure (of delen ervan) dient op 1 oktober 2002 operationeel te zijn omwille van de RVT-kwaliteitsbepalingen.